Głębokość Bieżnika Opony Ciężarowej

Głębokość bieżnika opony ciężarowej. Dzięki regularnemu przeprowadzaniu tej czynności możemy być pewni że nasze opony zapewniają optymalne właściwości na których nam przecież zależy. W przypadku bieżnika ciężarówki wspomniane znaczniki występują w kilku miejscach tak by łatwo można było przeprowadzić pomiar.

Kirchheide Salon Z Traktorami Structures Road Kirchheide Salon Z Traktorami Structures Road

1 przyrząd kontrolny tachograf samochodowy o zakresie pomiarowym co najmniej do 125 kmh.

Głębokość bieżnika opony ciężarowej. Choć według prawa minimalna głębokość bieżnika opony powinna wynosić 16 mm to wielu producentów ogumienia stosuje swoje własne regulacje. Wprawdzie przepisy dopuszczają jazdą z oponą o głębokości bieżnika powyżej 16 mm jednak im bliżej tej granicznej wartości tym parametry opony będą się pogarsza. Trzeba mieć na uwadze że osoby poruszające się pojazdem który nie spełnia tych wymogów narażone są na mandat albo niedopuszczenie ciężarówki do dalszego ruchu.

W procesie pogłębiania opona może odzyskać oryginalna rzeźbę bieżnika i głębokość rowków od 6 do 8 mm. - Pogłębić można opony z oznaczeniem na bocznej ścianie Regroovable które informuje nas o większej grubości bieżnika. Zapewnia to najlepszą efektywność przy zmiennych.

Mimo że głębokość bieżnika nowej opony to 810 mm to podczas codziennej eksploatacji bieżnik podlega ciągłemu zużyciu a to właśnie jego kondycja jest decydująca dla przyczepności na mokrej nawierzchni czy zapobiegania aquaplaningowi. Sprawdzanie bieżnika powinno być przeprowadzane regularnie a szczególnie wówczas gdy opona ma już swoje lata i wiadomo że głębokość bieżnika staje się coraz mniejsza. Wysokość bieżnika nowej opony to ok.

Polskie Prawo o ruchu drogowym wyraźnie mówi że pojazd nie może być wyposażony w opony o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 16 mm. Polskie prawo wyraźnie reguluje minimalną głębokość bieżnika w oponach. Na optymalne funkcjonowanie opon duży wpływ ma głębokość ich bieżnika.

Duże znaczenie ma w tym przypadku głębokość bieżnika którego stan powinien kierowca na bieżąco kontrolować. Ogłębianie rowków inaczej nacinanie sprawia że możemy wydłużyć życie naszej opony ciężarowej nawet o 25 przebiegu. To kwestia która jest istotna zarówno podczas zakupu opon jak również później w trakcie ich użytkowania.

7 pkt 4 Rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia Dz. Jednym z takich systemów do informowania kierowców o potrzebie zmiany kompletu opon jest znacznik TWI Tread Wear Index. Minimalna bezpieczna wysokość bieżnika.

Bezpieczna granica użytkowania dla opon letnich to 3 mm a dla opon zimowych 4 mm - poniżej tych wartości opony tracą swoje. Podana wartość obowiązuje więc dla dwóch rodzajów opon. Nacinanie opon ciężarowych wykonuje się specjalistycznymi narzędziami wg odpowiednich procedur.

Prawo o ruchu drogowym wyraźnie mówi że pojazd nie może być wyposażony w opony o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 16 mm. Bieżnik opony jest jedynym elementem samochodu który ma styczność z podłożem dlatego wysokość bieżnika jest ważna dla bezpieczeństwa podczas jazdy. Te graniczną głębokość wskazują wbudowane w oponę wskaźniki TWI ang.

Opony zawsze będą czynnikiem decydującym o tym jak pojazd utrzymuje kontakt z nawierzchnią. Usługę Pogłębiania może wykonywać tylko i wyłącznie odpowiednio wykwalifikowany personel. Autobus powinien być wyposażony w.

3 opony o głębokości rzeźby bieżnika co najmniej 3 mm. Powszechnie przyjmuje się że dla ogumienia letniego minimalna wysokość bieżnika to około 3 mm i wtedy należy je wymieniać na nowe. 4 opony homologowane według Regulaminu nr 54 EKG ONZ.

Wyższy bieżnik w przypadku zimówek jest konieczny z uwagi na eksploatację tych opon w kłopotliwych warunkach na przykład gdy na drodze. TWI wskaźnik zużycia bieżnika. Z kolei zimowe trzeba podmieniać przy głębokości około 445 mm.

Głębokość bieżnika jest jednym z ważnych parametrów opony zimowej. 2 ogranicznik prędkości o nastawionej prędkości granicznej 100 kmh. Prawidłowa kondycja ogumienia jest bardzo istotna jeśli zależy nam na bezpieczeństwie i komforcie jazdy.

To niewielkie zgrubienia w rowkach bieżnika. W Polsce minimalna głębokość bieżnika określona jest przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym i wynosi 16 mm zarówno dla opony letniej jak i zimowej. Poruszając się na oponach których bieżnik jest płytszy nie tylko ryzykujemy własne życie i zdrowie ale również narażamy się na mandat i konfiskatę dowodu rejestracyjnego.

Zwłaszcza gdy mowa o przyczepności czy też szybkości odprowadzania wody co jest istotne by uniknąć zjawiska aquaplaningu. Przepisy w Europie w tym również w Polsce mówią że niedozwolona jest jazda na oponach której bieżnik ma głębokość mniejszą niż 16 mm. Minimalny poziom jest zaznaczony przez tzw.

Musi ona wynosić nie mniej niż 16 milimetra jednak nie ma rozdziału na ogumienie letnie i zimowe. Jeśli bieżnik ciężarówki zbliża się do TWI należy pamiętać że. Nie dopuszcza się opon bieżnikowanych na osiach z kołami.

Przy okazji warto pamiętać że minimalna wysokość bieżnika wg polskiego prawa wynosi 16 mm ale nie należy czekać z wymianą opon do osiągnięcia tego stanu. Wskaźniki zużycia na oponie. Po pogłębieniu nasza opona ma lepszą przyczepność zwiększa się jej przebieg oraz wydłuża żywotność w porównaniu z wcześniej używanym bieżnikiem.

Zależnie od typu głębokość bieżnika w nowych oponach wynosi od 7 mm do 95 mm. W zdecydowanej większości państw Europy minimalna głębokość bieżnika wynosi 16 mm. Wskazują one minimalną dopuszczalną głębokość bieżnika opony ciężarowej która wynosi 16 mm.

Source: pinterest.com